Main Street

Tokyo Disneyland lonkt naar senioren

Main Street

Tokyo Disneyland komt met een goedkopere jaarkaart voor zestigplussers, in de hoop daarmee de terugval van jeugdige bezoekers aan het park goed te kunnen maken.

De geboortecijfers in Japan vertonen al jarenlang een dalende trend. Tokyo Disneyland ondervindt daarvan de gevolgen: de gezinnen die het park bezoeken zijn kleiner dan tien jaar geleden en het aantal jeugdige bezoekers neemt af. Om die terugval te compenseren mikken Disneyland en het buurpark Tokyo Disney Sea meer op de oudere bezoekers.

{googleads right}Jaarkaarten

Voor senioren heeft de Oriental Land Company, de exploitant van het resort in de Japanse hoofdstad, twee voordelige jaarkaarten op de markt gebracht. De eerste kaart biedt een jaar lang onbeperkt toegang tot het Disneyland-park. De prijs – 35.000 yen, circa 220 euro – ligt bijna een kwart lager dan die voor een abonnement voor gasten onder de zestig jaar. Er is ook een jaarkaart die toegang geeft tot zowel Disneyland als Disney Sea. Deze kaart is liefst 27 procent goedkoper dan de gewone jaarkaart: 55.000 yen (circa 350 euro).

Belangrijke doelgroep

Een woordvoerder van Oriental Land zegt dat de parken zich zullen blijven richten op familie-entertainment, maar dat ouderen een belangrijkere doelgroep zal worden bij het ontwikkelen van marketingactiviteiten.

2008 © PARKPLANET – FOTO: CHENTA

Meest bezochte parkprofielen

  1. (1) Efteling
  2. (2) Phantasialand  
  3. (4) Europa-Park
  4. (3) Bobbejaanland 
  5. (6) Walibi Holland
  6. (5) Legoland Billund  
  7. (8) Toverland 
  8. (9) Disneyland Paris
  9. (7) Movie Park Germany 
  10. (13) Attractiepark Slagharen 
  11. (15) Drievliet
  12. (11) Duinrell
  13. (10) Walt Disney Studios
  14. (12) Parc Astérix
  15. (14) Walibi Belgium


In het jaar 2020 (plek in 2019)