Grapje met 13

De reclamejongens van Alton Towers zijn altijd wel in voor een reclamestuntje.

Nu beweren ze dat in hun nieuwe roller coaster uitsluitend bezoekers in de leeftijdscategorie van 16 tot 55 jaar mogen plaatsnemen. Voor jongere en oudere gasten is de rit te intens, beweren de marketeers van het Engelse pretpark.

{googleads right}Psychoaster

De nieuwe achtbaan van Alton Towers krijgt het ongeluksgetal mee: de baan gaat Thirteen heten. De rollercoaster moet zowel fysieke als psychologische angsten oproepen. De slimme reclamejongens van Alton Towers noemen de attractie dan ook veelbetekenend ‘psychoaster’

Bezorgd

Nog zo’n aandachtstrekkertje: ‘uit bezorgdheid om de fysieke en emotionele gezondheid van de bezoekers mogen gasten slechts één rit per dag maken in Thirteen’. In de achtbaan beleven de berijders een angstaanjagende tocht over een oude begraafplaats en door een donkere crypte. De coaster, die vijftien miljoen pond (ongeveer 16,5 miljoen euro) gaat kosten, ligt gedeeltelijk op het oorspronkelijke kerkhof bij het historische kasteel Alton Towers.

Negen maanden

Thirteen is ontworpen en wordt gebouwd door een team van 35 mensen. De bouwtijd bedraagt negen maanden. Naar verwachting gaat de nieuwe achtbaan van Alton Towers in maart 2010 open. 

(c) 2009

Meest bezochte parkprofielen

  1. (1) Efteling 
  2. (2) Phantasialand  
  3. (4) Europa-Park
  4. (3) Bobbejaanland 
  5. (6) Walibi Holland
  6. (5) Legoland Billund  
  7. (8) Toverland 
  8. (9) Disneyland Paris
  9. (7) Movie Park Germany 
  10. (13) Attractiepark Slagharen 
  11. (15) Drievliet
  12. (11) Duinrell
  13. (10) Walt Disney Studios
  14. (12) Parc Astérix
  15. (14) Walibi Belgium


In het jaar 2020 (plek in 2019)